Foton tagna för ungefär ett år sen.

 
Foto från nästan exakt ett år sen då man kunde se fler svanar än i år. Även mer gäss.
 
 
Och det här fotot togs i slutet av mars förra året.Så svanpar var redan etablerade .
 
 
O bobyggandet kom igång i början av april , förra året , Och jag földe ju 2 svanpar ända tills kläckande av äggen .
 
 
Och detta foto är taget den 22/5 förra året. Och jag kommer ihåg hur kyligt det kunde vara emellanåt o en del regn när honan , paret låg på  äggen. Och många människor följde detta svanpar i småbåtshamnen. Och en av svanarna kom från Danmark visade märkning 
             Jaa, idag blir det en cykelrunda som avslutas med  Svan/fågelspaning nere i hamnen. Innan handling sker.
        Jaa, skriver som sagt inte så ofta på denna blogg , inte på annan heller. Och det här med sidvändare o läsare. Betydligt färre och har inte längre nån statistik på från vilka länder de få läsarna/ sidvändarna kommer ifrån. Huvudsaken är väl att jag är nöjd med mitt liv även nu. Trots allt märkligare samhälle o Värld.Där man skulle kunna tro att det kalla kriget återkommit i Världen. Antagligen behöver vi en Reagan o Gorbatjov igen.Och försoning mellan t.ex. Sunni o Shia. Och tystandet av all politisk extremism och Muslimsk Jihadism.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0