Jaa, varför inte foton från dagens runda runt stan Simrishamn. Igen.

 
Idag lyste solen i blåsten från sydväst . Och här cyklar jag förbi en välkänd lekplats med  även välkänd ankedamm. .
 
Det finns ju grönområden i  alla städer Här är ett som man cyklar igenom som ligger längs Tommarpsån. Och längre fram kan man cykla över en liten bro o nå norra koloniområdet.Och förra året såg jag vildsvins bajs här. Och hörde ochså talas om att det förekommit vildsvin i stan, setts. O det här med bökandet.
 
Jaa, är ju intresserad av vädrets genom årens naturliga krafter.I nuet o dået. Jaa, det här på  löpsedeln om supervärmen till påsk.Den kanske gällde nästa år , sa en man till mig , gott skrattande .
        Nu har jag sett en ny löpsedel idag från då naturligtvis en kvällstidning med röd partifärg. Nu utlovas sommarvärme p.g.a. kommande högtryck. Låter ju lovande men så här års så tänker jag även på nattemperaturen. Och det här med statistik om temperaturrekord Hur långt tillbaks i tiden har man det ?
          Men vi kan ju ta rekordet för april i Sverige . Det lyder på + 29,0 C och sattes i Genevad 27/4 1993. 
Och då fick jag ochså syns på majs rekord .  +32,5 C den 27/5 1892 ! i Kristianstad . Jaa, det här med facit gentemot sianden.
            Jaa, det här med naturens/vädrets krafter  O läsa in sig på bl.a El Nino eller la Nina. Och mycket annat .
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0