Jaha ja , fredag igen

 
Jaa, visst är man intresserad av vädrets makter o de naturliga förklaringarna till dom.Det här med 2 poler t.ex. Som alla vet ? så sjunker ju nu temperturen i Antarktis vilket t.ex. södra Chile o södra Australien påverkas av .Foto från Places of Earh.av Antarktis.
 
 
Foto från Google.se Och som vanligt börjar jag nu följa markstationen Mcmurdo stn. på Antarktis som idag har -26 C  Ett av världens mesta köldhål är ju Vostok på Antarktis på 2000 meters höjd . Frågan är om det nånsin är plussgrader där. Och rekordet ligger om jag inte missminner mig på uppåt -90 C 
 
                Och där jag bor i Simrishamn har vindarna vänt på kuttingen åt väster o barometern sjunker o blåsten har ökat.Och frågan är ju om våren här nere blir varmare än förra året.Tittade nu på en prognos framåt mot första maj. Inte över 10 c här i Simrishamn. Långt ifrån rekordet i Genevad Götaland 27/4  1993 på + 29 C 
 
 
Har ju taggen Vackra bilder. O varför inte avsluta med detta foto från Animal Life baby racoon.  Och som vanligt önskas trevlig helg. Från mannen med livslinjen Från Rötter till Barnbarn o allt därimellan av intressen som är bra för sinnet o fysiken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0