Det här med cykelfärd som slutade med gående hem med punkterad cykel

 
Men först kikar vi på parakiten Tottes nya bur , igen . Trots uteflygande ibland, mer sällan så skall icke klagas på burens storlek.Det hela verkar gå bra o sällskap har han ju mycket av mig , i dator o tv-rummet.
 
 
Har ju terass utanför vardagsrummet i min enrummare. Och nu ökar ju synen av fåglar  Ringduvor syntes mycket här förra våren o sommaren, bo ovanför terassen nånstans ? plus naturligtvis kajor, råkor o kråkor . Och  det här fotot togs häromdagen av en koltrast . Småfåglar ? Undrar inte om dom större uppräknade fåglarna håller dom  borta.
 
 
Har varit fint väder i helgen och en av dagarna fick jag för mig att cykla mot Brantevik och kom till detta fina stället nära Simrishamn Välbesökt av turister bl.a. Suttit här förra sommaren o pratat med tyskar o Nederländare bl.a.Och otur hade jag , här försvann luften ur bakdäcket.
 
 
Och tog det lugnt med gåendet mot hemmet. Och tog några foton under tiden. Här har vi ett av dom.
 
 
Nästa foto . Jaa, det här med havet , innanhavet Östersjön eller då Boltic sea. O sydöstra Sverige o Österlen.
 
 
Så småningom passerade man järnvägen O tog detta foto. Och då var det inte så långt kvar till hemmet via väg förbi sjukhuset . Ingen liten promenad med cykeln men hem kom jag . Skam den som ger sig.
 
Tiden går fort .O våren o sommaren närmar sig o tempertaturen stiger i Arktis o sjunker i Antarktis..
 
                    Och idag blir det bl.a. en cykelfärd runt stan med lite handlande  Med lagat däck .
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0